Mindennapi életünk során néha kevés figyelmet fordítunk a vízivásra, különösen a téli hónapokban. Lásssuk, mit mond az ayurvéda a hekyes vízfogyasztásról és a napi ajánlott folyadékbevitel.

Napi ajánlott folyadékbevitel: fókuszban a vízfogyasztás

Napi ajánlott folyadékbevitel az indiai jógik szerint

Napjaink híres indiai jógija, Swami Ramdev Ji Maharaj szerint aki reggeli előtt megiszik 2 liter vizet, soha nem lesz beteg. Fontos, hogy a víz ne legyen hideg, inkább a testmeleg folyadékfogyasztást ajánlják. Ez segít megszabadulni a káros méreganyagoktól és lassítja az öregedést is.

Ezenkívül az emésztésre gyakorl jótékony hatást, gátolja a puffadást és segít a székrekedésen. Nyugtatólag hata hasi izmokra, tehát fájdalmas mentsruációnál is bátran bevethető. Sokaknak jó hír, hogy segít a fogyásban is, mivel gyorsítja az anyagcserét. 

Az ayurvéda bőséges útmutatást nyújt arra, hogy hogyan, mikor és mennyi vizet igyunk.

Az ayurvédikus gyógyászat kiemelt hangsúlyt fektet az emésztőrendszer jó működésére. A vízivás ezt közvetlenül befolyásolhatja.

 


Tipp: Tanulj ayurvédát>> Ayurvéda tanfolyam


 

A vízfogyasztás emésztés után erőt ad a testnek, étkezés közben nektár, közvetlenül evés után méreg, emésztési zavarok esetén pedig gyógyszer.

Étkezés után 2-3 órával a vízivás a test folyadék háztartásának fenntartásában segít és így lehetővé teszi a sejtek szövetek zavartalan működését. Egyensúlyban tartja az agni-t (agni jelentése tűz, itt az emésztés erejét jelenti). Tisztítja az emésztőrendszert, megvéd a mérgek felhalmozódásától.

Étkezés közben a vízivás segíti a nyál, és az emésztőnedvek elkeveredését az étellel rágás közben.

Közvetlenül étkezés után a vízivás felhígitja az emésztőnedveket és rossz emésztést okozhat. Ha ez krónikussá válik csökken az emésztés ereje. Mérgek halmozódnak fel először az emésztőrendszerben, majd az egész testben.

Amit a helyes vízfogyasztásról tudni kell

 

  • reggel ébredés után igyunk 1-2 pohár langyos vizet (esetleg pár csepp citromlével)
  • ne igyunk étkezés előtt 1 illetve étkezés után 2 órán belül
  • ne igyunk közvetlenül vizelet vagy széklet ürítés után
  • igyunk pár kortyot étkezés közben
  • kerüljük a hideg vízivást tea, kávé, tej fogyasztása előtt illetve utána
  • ne igyunk közvetlenül nehéz fizikai terhelés után
  • a napi víz mennyiség 2-2.5 l
  • kerüljük a vízivást ha túl éhesek vagyunk
  • vegyük figyelembe egyéni alkatunkat, egészségi állapotunkat, és az évszakokat
  • ne igyunk hosszabb időn át műanyag palackban tárolt vizet
  • soha ne igyunk jéghideg vizet

 

Végül igyekezzünk figyelni és megérteni testünk természetes igényeit! Napi ajánlott folyadékbevitel kialakítása közben ezt is fegyük figyelembe.

 

 

Joomla SEF URLs by Artio