Indiai autókban gondolkodsz? van belőlük több, mint egy tucat!

A legismertebb indiai autók listája

A Tata 1945-ben alakult. A cég 2008-ban nemes egyszerűséggel megvásárolta a Jaguart és a Land Rovert(!). 2016-os adatok szerint a Tata 37005 dolgozót foglalkoztat.
Maruti Suzuki 1981-ben alakult indiai autógyár, melyben az eredeti Suzuki 46%-ban tulajdonos. Évente 1450000 gépjármű gurul le a gyártósorukról. A személyautó piac felét birtokolja. A leggyakoribb indiai autómárka típusai a következők: Ciaz, Ertiga, Wagon R, Alto, Swift, Celerio, Swift Dzire és az Omni.
Hindustan Motors 1942-ben alakult indiai autómárka. Ők gyártották az Ambassadort is. A személygépkocsik mellett tehergépkocsikat is gyártanak.
Az Ashok Leyland chennai székhelyű indiai autómárka. A világ 4. legnagyobb autóbuszgyártója és a világ 16. legnagyobb tehergépjárműgyára. 11552 főt foglalkoztat.
Mahindra A 39276 főt foglalkoztató indiai autómárka 1945-ben alakult Pandzsáb államban. Székhelye Mumbaiban található. A Mahindra a világ legtöbb traktorát gyártó cég. Terepjárói és személyautói meglehetősen elterjedtek Indiában.
Chinkara Motors | A Mumbai közeli székhellyel rendelkező cég legismertebb autó típusa a Chinkara Roadster 1.8S nevű sportautó. Terepjárókat is gyártanak.
Ezeken kívül az indiai autópiac meghatározó kisebb-nagyobb indiai autók futnak az indiai utakon. Ilyenek az Opel India, Eicher Motors, Bajaj Auto, Force Motors, Swaraj Mazda, Standard, Hyderabad Allwyn.

A kedvenc indiai autómárka megszünt

India gazdasága

Nincs többé Ambassador. Nemrégiben még csak arról olvashattunk, hogy majdnem negyedszázadnyi idő után a francia Peugeot újra az indiai autók piacára készül. A közelmúltban pedig már azt is megtudhattuk, hogy 12 millió dollárért a Peugeot tulajdonába került az indiai autómárka, a Hindustan Motors ikonikus típusa, az Ambassador. Indiai automárka Ambassador taxi Fotó: Leveles Zoltán Az […]

Új renault egymillió alatt?

India gazdasága

A Renault igazi családi autónak tervezte a Dacia Logant. Európában már autószámba vették – de túl drága lett az olyan piacokon, mint India. Indiában jelenleg a Maruti-Suzuki és a Hyundai a két legerősebb márka, mindkét típus 250 ezer rupiáért (egymillió forint) kapható. reanult Most egy olcsóbb, de a Loganhoz hasonlóan tágas és célszerű modellt terveznek. […]

Hibrid Masina és indiai elektromos autó

India gazdasága

India dollármilliárdokat fordít az elektromos és hibrid piaca fejlesztésére. A Nemzeti Tanácsa jóváhagyta, hogy 4,1 milliárd dollárral támogassák az alternatív meghajtású autók projektjét. A Pixel után megjelent a Megapixel. A hibrid masinák és az elektromos autók gyártását jelentősen növelni akarják, a célkitűzés szerint nyolc éven belül hatmillió „zöld” járművet szeretnének eladni. Ezzel számottevően csökkenteni lehetne […]

A Tata új motort fejleszt a Land Rovernek és a Jaguárnak

India gazdasága

Az indiai tulajdonoscég, a Tata szeretné, ha a Jaguar és a Land Rover végleg elszakadna a Fordtól. Új motort fejlesztenek a két márkának. Ennek vége az lett, hogy a Tata megvásárolta a Jaguart és a Landrovert. A kedvenc indiai autómárka, az Ambassador pedig megszűnt. tata Motorikusan még mindig erősen támaszkodik egykori tulajdonosára, a Fordra a […]