indiai autók

Indiai autókban gondolkodsz? van belőlük több, mint egy tucat!

Íme a legismertebb indiai autók listája

  • A Tata 1945-ben alakult. A cég 2008-ban nemes egyszerűséggel megvásárolta a Jaguart és a Land Rovert (!). 2016-os adatok szerint a Tata 37005 dolgozót foglalkoztat. 
  • Maruti Suzuki 1981-ben alakult indiai autógyár, melyben az eredeti Suzuki 46%-ban tulajdonos. Évente 1450000 gépjármű gurul le a gyártósorukról. A személyautó piac felét birtokolja. A leggyakoribb indiai autómárka típusai a következők: Ciaz, Ertiga, Wagon R, Alto, Swift, Celerio, Swift Dzire és az Omni.
  • Hindustan Motors 1942-ben alakult indiai autómárka. Ők gyártották az Ambassadort is. A személygépkocsik mellett tehergépkocsikat is gyártanak. 
  • Az Ashok Leyland chennai székhelyű indiai autómárka. A világ 4. legnagyobb autóbuszgyártója és a világ 16. legnagyobb tehergépjárműgyára. 11552 főt foglalkoztat. 
  • Mahindra A 39276 főt foglalkoztató indiai autómárka 1945-ben alakult Pandzsáb államban. Székhelye Mumbaiban található. A Mahindra a világ legtöbb traktorát gyártó cég. Terepjárói és személyautói meglehetősen elterjedtek Indiában.
  • Chinkara Motors | A Mumbai közeli székhellyel rendelkező cég legismertebb autó típusa a Chinkara Roadster 1.8S nevű sportautó. Terepjárókat is gyártanak.

Ezeken kívül az indiai autópiac meghatározó kisebb-nagyobb indiai autók futnak az indiai utakon. Ilyenek az Opel India, Eicher Motors, Bajaj Auto, Force Motors, Swaraj Mazda, Standard, Hyderabad Allwyn.

 

 

  • A kedvenc indiai autómárka megszűnt

    Nincs többé Ambassador. Nemrégiben még csak arról olvashattunk, hogy majdnem negyedszázadnyi idő után a francia Peugeot újra az indiai autók piacára készül. A közelmúltban pedig már azt is megtudhattuk, hogy 12 millió dollárért a Peugeot tulajdonába került az indiai autómárka, a Hindustan Motors ikonikus típusa, az Ambassador.

     Indiai automárka Ambassador taxi

    Fotó: Leveles Zoltán

     

    Az ikonikus indiai

    ...
  • Új Renault egymillió alatt?

    A Renault igazi családi autónak tervezte a Dacia Logant. Európában már autószámba vették – de túl drága lett az olyan piacokon, mint India. Indiában jelenleg a Maruti-Suzuki és a Hyundai a két legerősebb márka, mindkét típus 250 ezer rupiáért (egymillió forint) kapható.

     

    reanult

     

    Most egy olcsóbb, de a Loganhoz hasonlóan tágas és célszerű modellt terveznek. A projekt vezetője Chennaiba költözött. Előzetes értesülések szerint a Renault egy olyan autó előállításán fáradozik, mely alacsony árkategóriájú, de a Marutihoz

    ...
  • Hibrid masina és indiai elektromos autó

    India dollármilliárdokat fordít az elektromos és hibrid piaca fejlesztésére. A Nemzeti Tanácsa jóváhagyta, hogy 4,1 milliárd dollárral támogassák az alternatív meghajtású autók projektjét. A Pixel után megjelent a Megapixel. A hibrid masinák és az elektromos autók gyártását jelentősen növelni akarják, a célkitűzés szerint nyolc éven belül hatmillió „zöld" járművet szeretnének eladni.

     

    reva

     

    Ezzel számottevően csökkenteni lehetne a fosszilis üzemanyagok felhasználását, ezzel a környezetszennyezést is, tehát az

    ...
  • A Tata új motort fejleszt a Land Rovernek és a Jaguarnak

    Az indiai tulajdonoscég, a Tata szeretné, ha a Jaguar és a Land Rover végleg elszakadna a Fordtól. Új motort fejlesztenek a két márkának. Ennek vége az lett, hogy a Tata megvásárolta a Jaguart és a Landrovert. A kedvenc indiai autómárka, az Ambassador pedig megszűnt.

     

    tata

     

    Motorikusan még mindig erősen támaszkodik egykori tulajdonosára, a Fordra a jelenleg indiai tulajdonban lévő Land Rover és Jaguar. A Tata szeretné, ha a két márka végre el tudna szakadni az amerikai

    ...
  • Indiában is a Skoda lesz a legnépszerűbb autó?

    A cseh Skoda cég célja, hogy kétszer olyan gyorsan növekedjen, mint anyavállalata, a Volkswagen, és hogy a következő népautóvá váljon. A megfizethető, ám megbízható autókat Indiában, Oroszországban és Kínában szeretnék népszerűsíteni.

    A Skoda népszerűségének térnyerése kulcsfontosságú a Volkswagen számára, ha meg akarja előzni két riválisát, a General Motorst és a Toyotát. A cél, hogy a világ legnagyobbá váljon 2018-ra. Jürgen Stackmann, a Skoda értékesítési vezetője szerint elérték a cég 1991-es felélesztésekor megálmodott népszerűséget, amit annak köszönhet a márka, hogy megfizethető, megbízható, és praktikus.

     

    indiai skodaJoomla SEF URLs by Artio